Sekretnik - Ewa Nowak

9.12.16

Tytuł: Sekretnik
Autor: Ewa Nowak
Wydawnictwo: Egmont
Data premiery: 2016-09-04
Ilość stron: 240

Ewa Nowak - nie ma chyba osoby, która nie słyszałaby o tej Pani. Jest autorką wielu opowiadań i powieści dla dzieci i młodzieży. Młodsi czytelnicy kojarzą na pewno serię Miętową, która opowiada o problemach na które napotykają się osoby w wieku nastu lat.

We wrześniu nakładem Wydawnictwa Egmont na polskim rynku wydawniczym pojawiła się kolejna książka, a właściwie powinnam chyba użyć słowa poradnik, Ewy Nowak. Jest to pozycja tylko dla dziewczyn! :)

Sekretnik podzielony jest na rozdziały a każdy z nich nawiązuje do innego, nastoletniego problemu. Wszystko zaczyna się od listu, a potem pojawiają się porady jak daną sytuację rozwiązać. Są przedstawione porównania do innych spraw, które w rezultacie mogą pomóc rozwiązać problem nastolatki. Wszystko oprawione rysunkami i odrobiną humoru.

Przyznam szczerze, że męczyłam się czytając tę książkę. Być może spodziewałam się po niej czegoś innego. Problemy opisywane w "Sekretniku" dla osoby dorosłej, mającej już nastoletni etap za sobą, wydają się być dziecinne, a sposób ich rozwiązania zbyt oczywisty. Ewa Nowak nieraz w taki sposób tłumaczyła wyjście z danej sytuacji, że zaczęłam się zastanawiać czy dziewczyny w wieku dedykowanym dla tej książki, zrozumieją o co chodzi autorce?

Książkę mogę polecić głównie młodszej młodzieży i/lub ewentualnie nastolatkom. Ja czasu spędzonego przy tej książce nie mogę uznać niestety za udanego. Nie oznacza to jednak, że książka jest zła. Na pewno w jakiś sposób się niektórym osobom przyda, czego życzę im z całego serca!

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Zapewniam, że nie tylko młodsi czytelnicy mogą znać autorkę z Serii Miętowej, bo ja jestem 25-latką, a od długiego czasu zaczytuję się w tej serii. Ze względu na moje doświadczenia wynikające z wieku jestem przekonana, że jednak "Sekretnik" nie jest lekturą dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już kilka razy miałam chęć kupić coś Ewy Nowak i ciągle mi nie wychodzi

    OdpowiedzUsuń