Trzeci klucz - Jo Nesbo

1.9.16

Tytuł: Trzeci klucz
Autor: Jo Nesbo
Wydawnictwo: Publicat
Data premiery: 2007-03-05
Ilość stron: 428
Tłumaczenie: Iwona Zimnicka

"W sobotę znów próbowałem znaleźć kobietę mego życia. 
W niedzielę uznałem, że ona nie istnieje."

Jo Nesbo to jeden z najbardziej znanych skandynawskich autorów kryminałów. Na swoim koncie ma wiele nagród krajowych i zagranicznych. Jego książki tłumaczone są na ponad 20 języków i cały czas utrzymują się na listach bestsellerów.

"Mogliśmy razem zmienić to życie w coś dobrego. Właśnie taki był plan. Taki miał być sens. 
A jaki jest sens tego, co się dzieje, nie mam pojęcia."

W "Trzecim kluczu" mamy do czynienia z wielowątkowością. Pierwsze śledztwo Harry'ego toczy się wokół napadu na bank, podczas którego zamordowana została kasjerka. Prowadzi je wraz ze swoją nową partnerką Beate Lonn. Drugie śledztwo dotyczy z kolei śmierci Anny Bethsen, byłej kochanki Harry'ego. Pojawia się też kontynuacja pewnej sprawy z poprzedniej części... Czy Hole poradzi sobie z tyloma trudnymi sprawami naraz?

"Bo utrata życia nie jest wcale najgorszą rzeczą, jaka może spotkać człowieka. 
Najgorsza jest utrata tego, po co się żyje."

Jo Nesbo to mistrz intryg, zagadek, tajemnic. Nie wiem jak to możliwe, aby stworzyć w jednej książce tyle ciekawych wątków i samemu się w tym nie pogubić a przy okazji zmylić nie raz i nie dwa czytelnika. Bohaterowie może i nie byli zbyt wyraziści lecz mi to nie przeszkadzało, ponieważ moją uwagę jak zawsze skupia osoba głównego bohatera. Zaczynam się zastanawiać, czy nie kontynuuję czytania książek Jo Nesbo właśnie ze względu na Harry'ego Hole? Jego historia wciągnęła mnie od początku. W życiu prywatnym człowiek z problemami, lubiący topić smutki w alkoholu a zawodowo genialny śledczy. 

"Bo najgorszą krzywdą jaką można wyrządzić człowiekowi nie jest wcale odebranie mu życia, 
tylko tego, po co żyje."

Do tej pory przeczytałam cztery książki autorstwa Jo Nesbo i wiem jedno - decyzja aby po nie sięgnąć była jedną z lepszych jakie podjęłam. Otworzyłam się na nowy gatunek, który do tej pory omijałam szerokim łukiem. Jo Nesbo to mistrz kryminałów i jego książki powinny być obowiązkowe. Każda z jego pozycji jest dopracowana w najmniejszym szczególe. Tu nie ma miejsca na potknięcia i on o tym wie. Książki czyta się szybko ponieważ wciągają (prawie) od początku dlatego warto się zaopatrzyć w kolejne części, aby nie biegać za często do księgarni czy też biblioteki. Polecam wszystkim! 

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Według mnie widać, że Nesbo pisać umie, przeczytałam jedną jego książkę. Jednak uważam, że trochę za bardzo w niektórych momentach rozwleka fabułę, ja rozumiem, że trzeba dokładnie i szczegółowo wszystko opisac w dobrym kryminale, ale momentami było tak nudno w przypadku Czerwonego gardła, że na myśl o doczytaniu strony robiło mi się niedobrze. Mam zamiar dać autorowi drugą szansę, bo zwykle tak robię gdy pierwsza książka mi się nie spodoba, ale jak po raz kolejny będę się nudzić i motać przy czytaniu, to odpuszczam...

    OdpowiedzUsuń