Czerwone gardło - Jo Nesbo

22.7.16

Tytuł: Czerwone gardo
Autor: Jo Nesbo
Wydawnictwo: Publicat
Data premiery: 2006-06-14
Ilość stron: 424
Tłumaczenie: Iwona Zimnicka

"Wiele osób uważa, że dobro i zło to wartości stałe 
i niezmienne. To nieprawda. One się zmieniają wraz 
z upływającym czasem."

Jakiś czas temu stwierdziłam, że nadszedł już czas aby zacząć czytać inne gatunki książek niż tylko młodzieżowe. W związku 
 z tym zaczęłam przygodę z kryminałami. Na pierwszy ogień wybrałam polecane przez wszystkich książki autorstwa Jo Nesbo. Była to jedna z lepszych decyzji, którą podjęłam w ostatnim czasie, jeśli chodzi o wybór książek do czytania. Wiadomo, 
że raz na jakiś czas może trafić się autorowi słabsza pozycja, ale to jestem w stanie wybaczyć, kiedy wiem, że przede mną jeszcze sporo ciekawych pozycji. Jak było tym razem? 

Czy "Czerwone gardło" przypadło mi do gustu przekonacie się czytając dalszą część recenzji.

"Osądź mnie więc jak żołnierza, który nie miał zbyt wiele możliwości wyboru. Lecz jeśli będziesz mnie sądzić zbyt surowo, wiedz, że i ty również jesteś tylko omylnym człowiekiem, 
a na końcu i ty, i ja będziemy mieć jednego sędziego: Boga."

Tym razem wraz z Harrym zajmujemy się sprawą karabinu snajperskiego, który został przemycony do Norwegii. Wszystkie tropy, które pojawiają się w trakcie śledztwa prowadzą naszego bohatera do neofaszystów. Sprawa karabinu może mieć jednak swój początek podczas
II Wojny Światowej. Czas jednak ucieka a morderca wciąż jest nieuchwytny. Czy Harry da radę go złapać?

"Być może jestem głupi, ale zostało mi jeszcze kilka komórek mózgowych, 
które starają się, jak mogą."

Początki "Czerwonego gardła" nie należały do najłatwiejszych. Potrzebowałam ponad 150 stron aby wciągnąć się w historię. Musiałam poznać tylu bohaterów, że w pewnym momencie zaczęło mi się to wszystko mylić. Gdy jednak udało mi się wciągnąć - przepadłam na dobre. Śledztwo było dość... trudne. Czytając książkę trzeba było być bardzo uważnym i zwracać uwagę na każdy, nawet najdrobniejszy i niby nic nie znaczący szczegół, ponieważ wszystko miało swoje znaczenie. Tym bardziej, jeśli mamy ambicje aby rozwiązać zagadkę przed Harrym. Bohaterowie, których mieliśmy okazje poznać byli tak wyraziści, tak przedstawieni, że bez problemu można ich było sobie wyobrazić i utożsamić z nimi. Akcja powieści raz przyspieszała, raz zwalniała. Jo Nesbo zafundował nam sporo zwrotów akcji, dzięki którym nie raz i nie dwa zostałam wyprowadzona w pole w czasie śledztwa!

"Wziął się w końcu w garść i rzucił kilka zdań o swojej obecnej sytuacji życiowej, lecz ponieważ starał się omijać wszystko, co nieprzyjemne, nie miał zbyt wiele do powiedzenia."

Kryminały Jo Nesbo to jedne z lepszych książek, które miałam przyjemność czytać. Powinny być obowiązkowe dla wszystkich fanów kryminałów! Cieszę się, że jeszcze sporo książek, które wyszły spod jego pióra mam do przeczytania, ponieważ zapowiada to długie wieczory z dobrą lekturą.

"Pierwsze wrażenie jest ważne. Twoje pierwsze wrażenie, gdy kogoś spotykasz, 
bywa najczęściej najsłuszniejsze. "

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Mam jego jedną książkę i na pewno po nią sięgnę. Nesbo to u mnie na chwilę obecną temat tabu, ale niedługo postaram się go zgłębić :)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń