Zagrożeni - C.J.Daugherty

9.4.14

Odkąd swoja premierę miała kolejna część z serii "Wybrani" nie mogłam się doczekać kiedy znajdę wolną chwile, żeby móc zatopić się w lekturze. Taki moment znalazłam podczas majówki. Muszę przyznać, że mimo iż pogoda trochę zawiodła to o tyle "Zagrożeni" spełniły moje oczekiwania.

Chciała zapomnieć w jego ramionach o wszystkim, co się wydarzyło, a nawet o tym, gdzie byli w tej chwili i dlaczego. Tak bardzo tego potrzebowała. Chciała, żeby ktoś jej pragnął. Marzyła, by nie myśleć o niczym i być najważniejszą osobą w czyimś życiu, choćby tylko przez kilka minut.
Pierwsze od czego muszę zacząć to okładka. Jest najładniejsza ze wszystkich z tej serii. Dodatkowo jest solidnie wykonana,. Z racji faktu, że jestem zwolenniczką czytania w środkach komunikacji miejskiej, od razu widzę czy okładka została dobrze wykonana czy raczej jest kiepskiej jakości. Przy pierwszej części pamiętam, że element odpowiadający za połysk po prostu się ścierał - teraz nie ma to miejsca.
- Czyli wszystko chcesz zrobić sama, a ja jestem tylko przeszkodą,tak? - Zgromił ją wzrokiem odgarniając włosy z czoła - Wiesz co? Wciąż nie przestałaś uciekać.Tylko nie zdajesz sobie z tego nawet sprawy.
Akademia Cimmeria do tej pory była dla Allie jak dom. Bezpieczny, ciepły, otoczona była gronem bliskich osób.Wszystko zmieniło się, gdy Nathaniel postanowił przeciągnąć dziewczynę na swoją stronę i napotkał opór. Od tego momentu wiele się działo w szkole. Allie po utracie przyjaciółki zamknęła się w sobie i odepchnęła od siebie wszystkich, którzy chcieli pomóc. Postanowiła uciec z miejsca, w którym nie czuła się już komfortowo, gdzie było coraz więcej było tajemnic i zagadek, z którymi nikt nie umiał sobie poradzić. Zdecydowała się działać na własną rękę. Niestety mimo idealnego planu ucieczki Allie musi wrócić w mury szkoły. Z pomocą przyjaciół wraca pomału do normalnego życia. Wszyscy czekają na decydujący krok Nathaniela. Nikt nie wie co dokładnie planuje ponieważ szpieg pozostał nieuchwytny. Kto wygra te walkę? Czy Allie stanęła po właściwej stronie? Kto szpieguje dla Nathaniela?
Zacznij mnie szukać, a natychmiast się pojawię. Ze mną wreszcie będziesz bezpieczna.
W tej części dzieje się naprawdę dużo. Nie sposób tego nawet wyliczyć. Dużo osób narzeka, że ta część jest najgorsza, byle jaka, że wszystko jest pogmatwane.  Jak dla mnie dało to cały urok "Zagrożonym". Podobało mi się jak próbowano wykryć kto jest szpiegiem. Jak profesjonalnie grupa przyjaciół wyeliminowała pewne osoby z kręgu podejrzanych itp. Ba! Nawet podobała mi się ucieczka Ali! Bardzo żałuję, że trwała ona tak krótko.
Problem w tym, Isabelle, że Twoja pomoc przynosi śmierć innym ludziom. Tak więc... dzięki, ale nie.
W tej części C.J.Daugherty tak namieszała w trójkącie miłosnym, że sama już się pogubiłam komu kibicuję. Pierwszą połowę książki kibicowałam Carterowi i Allie z kolei w drugiej Sylvainowi i Allie. W zależności od sytuacji zmieniałam zdanie. Prawda jest taka, że dziewczyna nie wie, którego chce. Najchętniej wzięłaby obu naraz. Nawet jej się nie dziwie bo wybór jest mega trudny!
-Możemy rozmawiać o czymkolwiek-wyjaśnił.-O ile będziemy wyglądali tak samo jak wszyscy. Ludzie widzą to, co chcą widzieć.
"Zagrożeni" to lektura obowiązkowa dla tych co zdążyli zapoznać się już z poprzednimi częściami. Odkrytych zostało tu wiele tajemnic Cimmerii i relacji między Isabelle&Nathaniel&Lucinda. Myślę, że jest to jedna z lepszych części, ponieważ to tutaj dopiero widać, że zagadki kryminalne to jest to co kręci autorkę!

Tytuł: Zagrożeni
Autor: C.J.Daugherty
Wydawnictwo: Otwarte/Moondrive
Data premiery: 2014-02-05
Ilość stron: 384
Tłumaczenie: Martyna Bielik

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Otwarte:
http://4.bp.blogspot.com/-wUPFQIeTJAU/URn_bVZHVII/AAAAAAAAFkU/5ohM3hdplXM/s320/WO-logo.jpg
Ksiązka przeczytana w ramach wyzwania Rekord 2014:
http://czytadlatetiisheri.blogspot.com/2013/12/rekord-2014-zapisy.html

You Might Also Like

0 komentarze