Gra w kłamstwa - Sara Shepard

28.1.14

"Gra w kłamstwa" to już druga seria Sary Shepard po "Pretty Little Liars", którą postanowiło wydać Wydawnictwo Otwarte. Wcale się nie dziwię temu zabiegowi - przecież książki o Kłamczuchach biją rekordy popularności wśród wielu innych pozycji YA. Sama jestem ich fanką. Po obejrzeniu wszystkich dostępnych odcinków serialu The Lying Game, który de facto stał się moim ulubionym, możecie sobie wręcz wyobrazić moją radość jak dowiedziałam się, że w Polsce zostanie wydania ta seria! To od początku był mój must have, więc cieszę się, że wreszcie jestem po lekturze i mogę się rozkoszować tym co zostało mi zaserwowane! Moja radość tym większa gdyż za parę dni premierę ma kolejna część "Gry w kłamstwa"!:)

Zanim zajrzymy do wnętrza tej perełki zobaczmy jak prezentuje się z zewnątrz. Okładka jest totalnym przeciwieństwem tych z serii PLL. Tam mieliśmy białe okładki jak pamiętacie a tutaj zafundowali nam czarną wersję, która moim zdaniem prezentuje się bardziej elegancko. Nie znam się na procesie tworzenia oprawy do książek ale odnoszę wrażenie, że okładka "Gry w kłamstwa" została wykonana z lepszej jakości materiału niż te od PLL. Motyw bliźniaczek na okładce jest kopią tego z oryginalnych amerykańskich wersji. Rożnica jest taka, że u nich te połówki dziewczyn z kolejnymi tomami tworzą całość a u nas niestety nie. Nie wiem czy traktować to jako plus czy minus.


Sama historia, którą mamy okazje poznać jest bardzo ciekawa. Emma nie miała łatwego życia. Przenoszona od jednej rodziny zastępczej do drugiej nigdzie nie zaznała miłości i ciepła domowego. Jej marzeniem była pełna rodzina - mama, tata i ona. Nawet chmury na niebie miały swoje specjalne nazwy. Nie wiedziała, że jej życie może się odmienić za sprawą jednego filmiku na podstawie którego okaże się ze być może ma siostrę bliźniaczkę. Szybko zostaje zaaranżowane spotkanie obu dziewczyn, które nigdy nie dochodzi do skutku. W wyniku niespodziewanych komplikacji Emma musi stać się... Sutton, czyli swoją siostrą, która wiodła o wiele lepsze życie. Piękny dom, rodzice, siostra, przyjaciółki, popularność w szkole - to wszystko sprawia, że nie tak łatwo jest udawać kogoś kim się nie jest. Ma nadzieję, że nie będzie musiała za długo odgrywać tej roli. Wszystko zmienia się, gdy dowiaduje się, że Sutton nie żyje a ona na dłużej musi zająć jej miejsce i odnaleźć morderce, gdyż w przeciwnym wypadku i ona będzie miała problemy...

"Gra w kłamstwa" to jedna z tych książek, które wciągają czytelnika od pierwszej strony. Od samego początku akcja nabiera tempa, dzięki czemu nie ma mowy o nudzie. Nie mająca wielu przyjaciół Emma nagle znajduje się w centrum imprezowego życia Sutton. Z wielką chęcią śledziłam kolejne przygody dziewczyny. Z każdym kolejnym rozdziałem zastanawiałam się "Czy ja dałabym sobie radę w takiej sytuacji?". Czekałam tylko aż wszystko się wyda. Byłam ciekawa co wtedy się stanie.

Przyjaciółki Sutton/Emmy z "Gry w kłamstwa" a z serialu "The Lying Game" to totalnie różne postacie. W książce potrafią być nieprzewidywalne, brutalne i z pazurem. Są totalnym przeciwieństwem bohaterek z serialu. Dzięki temu książka jest tak ciekawa. Po obejrzeniu serialu nie można być wcale pewnym tego co wydarzy się w książce!

Przy książce Sary Shepard "Gra w kłamstwa" spędziłam miło kilka wieczorów i już wyczekuje kolejnych, gdyż na dniach premiera "Nigdy, przenigdy!". Nie wiem jak wy ale ja nie mogę się już doczekać premiery, gdyż wyczuwam nosem bestseller roku 2014!:)

Moja ocena: 6/6

Tytuł: Gra w kłamstwa
Autor: Sara Shepard
Wydawnictwo: Otwarte/Moondrive
Data premiery: 2013-10-09
Ilość stron: 396
Tłumaczenie: Mariusz Gądek

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Otwarte!

Książa została przeczytana w ramach wyzwań:

http://czytadlatetiisheri.blogspot.com/2013/12/rekord-2014-zapisy.html

http://alezaczytana.blogspot.com/2013/12/wyzwanie-autorskie-book-lovers-zapisy.html

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Zgadzam się :D Świetna seria :D Chyba nawet lepsza od PLL :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesująca opinia - z chęcią sięgnę zarówno po serial, jak i po książkę :)

    OdpowiedzUsuń