Dziedzictwo - C.J.Daugherty

28.11.13


"Dziedzictwo" jest kontynuacją bestsellerowej sagi "Wybrani" wydawanej nakładem Wydawnictwa Otwarte. Pamiętam, że tom pierwszy dość długo porównywałam do współczesnej wersji Harrego Pottera. Totalnie nie wiem czemu. Prawdopodobnie przez ten klimat Cimmerii, tajne przejścia, sekrety w niej się znajdujące. Drugi tom przeczytałam dopiero teraz - gdy od premiery minęło już trochę czasu.

Allie wraca do Cimmeri, która została zniszczona przez grupę Nathaniela. Wraz z uczniami wspólnymi siłami doprowadzają szkolne mury  do porządku. Dodatkowo po zdarzeniach mających miejsce w wakacje, Allie otrzymuje szansę udziału w przyspieszonym kursie samoobrony w Nocnej Szkole. Raczej nikt nie spodziewa się, że tak szybko będzie mogła wykorzystać wiedzę zdobytą na tych zajęciach. Dziewczyna próbuje zrozumieć wszystko co się dzieje w szkole, ale trójkąt miłosny, w którego centrum się znalazła w ogóle jej tego nie ułatwia. Jak potoczą się losy Cimmerii i jej uczniów? Czy Allie spotka po latach brata? Sylvain czy Carter - który z chłopaków wygra walkę o serce Allie?

Okładka książki "Dziedzictwo" nie wywarła na mnie takiego wrażenia jak poprzedniej części. Jedyny plus, że jako tako nawiązuje do treści. Na szczęście jak stoi na półce to widać tylko jej brzeg, który jako tako komponuje się z sąsiednimi pozycjami. Widziałam jednak okładkę "Zagrożonych" czyli kolejnej, trzeciej już części i jej po prostu cudowna!

Autorka książki, ma tak lekki styl pisania, tak młodzieżowy, że książki wydane spod jej pióra czyta się wręcz cudownie! C.J.Daugherty ma w sobie coś takiego, że jej książki trafią do każdego czytelnika. Mają w sobie to "coś" czego do tej pory nie potrafię nazwać. Miałam to uczucie już przy "Wybranych", gdy jak skończyłam czytać to żałowałam, że to już koniec! Wszystko jest tak opisane, że czytając od razu można sobie wyobrazić jak wygląda szkoła, pomieszczenia, sale czy stołówka. Inni autorzy powinni brać przykład jak pobudzać wyobraźnię czytelnika!:)

Jeśli chodzi o bohaterów to w tej części strasznie denerwował mnie Carter. Był dziwny, momentami wredny i zaborczy. Nie rozumiem jak facet może zabraniać swojej dziewczynie kontaktów z innym facetem! Zdecydowane na nie i nawet się ucieszyłam, że wyszło między nimi jak wyszło. Z kolei Sylvain przypadł mi do gustu. Starał się pokazać, że to co zaszło w lato to był błąd, który chce odkupić. Pomagał Allie, był przy niej kiedy tego potrzebowała. Mam nadzieję, że to nie była jakaś gra z jego strony. Allie jak to Allie - serce w rozterce. Jednego kocha, bez drugiego obejść się nie może. Podobało mi się jak pokazała swoją odwagę oraz jak bardzo starała się wypaść jak najlepiej na ćwiczeniach w Nocnej Szkole.

Strasznie się cieszę, że już 5 lutego ma miejsce premiera kolejnej części "Wybranych". Osobom, które nie rozpoczęły jeszcze przygody z Cimmerią dobrze radzę, zróbcie to jak najszybciej! Ta seria pochłania!

Tytuł: Dziedzictwo
Autor: C.J.Daugherty
Wydawnictwo: Otwarte/Moondrive
Data premiery: 2013-09-25
Ilość stron: 440
Tłumaczenie: Martyna Bielik

You Might Also Like

0 komentarze