Nieśmiertelni - Opracowanie zbiorowe

22.6.13


Nie od dziś wiadomo, że uwielbiam książki o wampirach. Uwielbiam tych złych, podstępnych i zarozumiałych. Czego szukałam w tym zbiorze opowiadań? Nie wiem. Na pewno skusiłam się ze względu na tematykę. Chciałam odpocząć od długich i nie raz nie dwa nudnych historii. Nazwiska na okładce sugerowały, że chwile przy "Nieśmiertelnych" mogą być całkiem interesujące.Tym razem okładka do mnie ani trochę nie przemówiła. O wiele bardziej podobają mi się propozycje zagranicznych okładek. Czarne okładki bardziej mi odpowiadają do tematyki wampirzej.

"Nieśmiertelni" to nic innego jak zbiór 8 miłosnych opowieści wampirycznych. Autorkami opowiadań są kolejno: Rachel Caine, Kristin Cast, Claudia Gray, Nancy Holder, Tanith Lee, Richelle Mead, Cynthia Leitich Smith oraz Rachel Vincent.Akcje w historiach, które znajdziemy w zbiorze dzieją się zarówno w kinie, na Balu Październikowym, w drodze na imprezę czy nawet w samym Nowym Jorku.

Najbardziej do gustu przypadło mi opowiadanie napisane przez Nancy Holder pt. "Przemieniona". Wszystko zaczyna się w dniu szesnastych urodzin Jill. Umówiona była z przyjacielem, że móc świętować jej urodziny. Pech chciał, że na Nowy Jork został opanowany przez wampiry, które dosłownie przejęły nad nim kontrole. śmierć poniosło wiele osób, reszta straciła dach nad głową. Jill postanawia jednak znaleźć Eliego. Czy chłopak znaczy dla niej coś więcej?

Z pozostałych opowiadań ciężko wybrać mi najgorsze. Wszystkie są na jednakowym według mnie poziomie. Każde miało swoje wady i zalety. Całość czytało się dość szybko, ponieważ autorki używają dość prostego w odbiorze młodzieżowego języka.  Po ten zbiór opowiadań na pewno sięgną osoby lubiące historie paranormal romance. Moim zdaniem jest to dobra książka na odmóżdżenie po książkach albo masakrycznie nudnych albo wręcz przeciwnie - wybitnych, po których człowiek ma ochotę na coś lekkiego.

Tytuł: Nieśmiertelni
Autor: Opracowanie zbiorowe
Wydawnictwo: Książnica
Data premiery: 2010-11-10
Ilość stron: 304
Tłumaczenie: Krzysztof Sokołowski

You Might Also Like

0 komentarze