Gorączka - Dee Shulman

25.5.13


Gorączka to pierwsza książka z serii poza czasem, którą było mi dane przeczytać. Z autorstwem Dee Shulman nie miałam nigdy do czynienia, ponieważ Gorączka to pierwsza powieść dla nastolatków jaką autorka napisała. Cieszę się jednak, że sięgnęłam po tę pozycję, gdyż wciągnęła mnie od samego początku. Do tego cudowna okładka nawiązująca do treści. Czy tylko ja jestem zauroczona okładkami książek Egmontu?!

Ewa to nastolatką, która nie umie się odnaleźć wśród rówieśników. Ma własne wydeptane ścieżki, którymi chadza. Nie może porozumieć się z własną rodziną. Ciągle sprawia jakieś kłopoty. Została dwukrotnie wyrzucona ze szkoły. Los i jej umiejętności sprawiają że wkrótce  trafia do elitarnej szkoły w której wreszcie zaczyna czuć się w miarę normalnie. Przed wypadek, który miał miejsce w laboratorium Ewa zaczyna chorować na chorobę, której nikt nie umie zdiagnozować ponieważ nikt nigdy nie miał z nią do czynienia...

Sethos Leontis jest rzymskim gladiatorem, który nie raz i nie dwa spojrzał śmierci w oczy stając do walki na śmierć i życie. Jest młody i przystojny. Wiele kobiet oddałoby wszystko byleby obdarzył je miłością. Seth jednak zakochuje się od pierwszego wejrzenia w Livi - młodej i pięknej dziewczynie, które jest dla niego zakazana. Gdy okazuje się, że dziewczyna odwzajemnia uczucia gladiatora postanawiają uciec. Żyliby długo i szczęśliwie lecz los spłatał im figla. Nie wszystko poszło tak jak to sobie zaplanowali...

Książkę czyta się szybko i przyjemnie. Napisana została bardzo przystępnym językiem co sprawia, że jest łatwa w odbiorze. Bohaterowie wykreowani przez autorkę są barwni i intrygujący zarazem. Na pewno da się ich od razu polubić, co miało miejsce w moim przypadku. Pomysł na fabułę także ciekawy. Widać, że autorka ma głowę pełną pomysłów.

"Gorączkę" mogę polecić osobom, które lubią książki w których jest zagadka, romans, podróże w czasie i trochę historii.  Dla mnie wybór tej książki okazał się strzałem w dziesiątkę i z całą pewnością sięgnę po kolejną część tej powieści.

Tytuł: Gorączka
Autor: Dee Shulman
Wydawnictwo: Egmont
Data premiery: 2012-11-28
Ilość stron: 432
Tłumaczenie: Dorota Konowrocka

You Might Also Like

0 komentarze