Wybrani - C.J.Daugherty

28.4.13

http://ecsmedia.pl/c/wybrani-b-iext21014756.jpg "Wybrani" to kolejna hucznie promowana książka, która została wydana nakładem Wydawnictwa Otwarte. Nie jest żadną tajemnicą to, że ich książki, zwłaszcza te sygnowanie jako Moondrive, idealnie się wpasowują w moją tematykę. Wiedziałam, że prędzej czy później ta książka trafi w moje ręce. Po zakończeniu Delirium musiałam po prostu ruszyć z kolejną serią. Wybór był oczywisty. Nie miałam najmniejszych wątpliwości, że "Wybrani" są dla mnie stworzeni.

Zacznijmy może od okładki. Ogólny projekt bardzo mi się podoba. Umieszczenie na okładce Cimmeri było dobrym posunięciem. Czytelnik łatwiej mógł ją się wczuć w klimat w niej panujący. Podobizny głównych bohaterów także na plus. Mamy przedstawioną Allie w wersji buntowniczej i tej po trafieniu do Akademii. Jeśli mowa o facetach, przyznaję się bez bicia, nie mam za bardzo pojęcia, który to który. Z założenia wolałabym, żeby ten na nasze lewo od Allie był Carterem, ale znając moje szczęście będzie totalnie na odwrót! Mam jedno zastrzeżenie co do jakości okładki. Z reguły delikatnie obchodzę się z książkami, nic się z nimi nie dzieje ani nic. W przypadku okładki "Wybranych" miałam problem z tą warstwą odpowiadająca za umówmy się "odbijanie światła". Chodzi mi o fragment projektu powyżej ilustracji Cimmeri. Nie wiem czy tylko mi ta warstwa ścierała się, bądź pojawiały się na niej rysy jakby ktoś śmigał po niej ciągle paznokciami?

Allie to nastoletnia buntowniczka, która została właśnie po raz trzeci aresztowana. Wszystko zaczęło się psuć od momentu zaginięcia jej brata. Niestety, rodzice nie mogąc sobie z nią poradzić, postanawiają wysłać ją do Akademii Cimmeria. Jest to elitarna szkoła z internatem, o której mało kto wie. Czy aby na pewno? Dziewczyna do Cimmeri trafia dosłownie po kilku dniach od zapadnięcia decyzji. Mimo, iż uczęszczają do niej głównie dzieci bogatych i wpływowych rodziców, od razu zaprzyjaźnia się z Jo. To m.in. ona pomaga naszej bohaterce przetrwać w miarę normalnie pierwsze dni w mega tajemniczej Akademii. Z czasem jednak do pomocy zaczynają rwać się dwaj chłopacy, Carter i Sylvain. Dziewczyna musi się zdecydować, któremu zaufać i dać szanse, zwłaszcza, że w szkole zaczynają dziać się niepokojące rzeczy...

Zaczynając przygodę z "Wybranymi" nie spodziewałam się, że książka może być aż tak wciągająca. Akademia Cimmeria kojarzy mi się trochę z Hogwartem. Pełna tajemnic, intryg, kłamstw, twardych zasad. Nie ma tu miejsca na cuda techniki z XXI wieku. Żadnych komórek, mp3, telewizorów. Uczniowie sami muszą zajmować sobie czas tradycyjnymi grami towarzyskimi. Większość czasu jednak i tak spędzają na nauce. I o dziwo nikt nie narzeka!

Autorka miała świetny pomysł na książkę! Specjalna szkoła pełna dzieci wpływowych rodziców, skrywająca masę tajemnic. Dodatkowo Akademia owiana pewną dozą tajemniczości. Czytając "Wybranych" czułam się tak, jakbym była uczennicą Cimmeri! Nie wiem czy to za sprawą zastosowanej narracji, czy za sprawą dobrze wykreowanych postaci zarówno pierwszo jak i drugoplanowych, czy za sprawą lekkiego młodzieżowego stylu autorki. Jedno jest pewne: tę książkę się pochłania!

Przyznam szczerze, że mam nadzieję, że nie będziemy musieli długo czekać na kolejny tom "Wybranych". Jest to typowa młodzieżówka, trochę fantastyczna, bez żadnych wampirów i innych nadludzkich stworzeń. Powinien po nią sięgnąć każdy, kto ma choć trochę wolnego czasu.

Tytuł: Wybrani
Autor: C.J.Daugherty
Wydawnictwo: Otwarte/Moondrive
Data premiery: 2013-03-06
Ilość stron: 440
Tłumaczenie: Martyna Bielik

You Might Also Like

0 komentarze