Chata - Paul Young

24.1.13


Po "Chatę" której autorem jest Wm. Paul Young sięgnęłam pod wpływem samych dobrych recenzji, które o niej czytałam. Chciałam się przekonać co ta książka w sobie takiego ma, że wszyscy ją tak chwalą. Zabierając się do czytania nabrałam jednak sporego dystansu do książki. Obawiałam się, że tematyka może mnie zawieść.

Mack, główny bohater "Chaty" to mężczyzna, który ma w życiu to co najważniejsze czyli kochającą żonę i wspaniałe dzieci. Pewnego dnia postanawia zabrać swoją rodzinę na kemping, żeby odpocząć od szarej codzienności. Nikt nie spodziewa się, że biwak podczas którego mają się świetnie bawić w swoim towarzystwie okaże się koszmarem o jakim nikt by nie pomyślał. Missy, córka Mack'a, zostaje porwana i zabita. Ostatni ślad po dziewczynce prowadzi do opuszczonej chaty, która od tego dnia stała się symbolem koszmaru jaki się w niej rozegrał. Po tych wydarzeniach Mack pogrążył się w wielkim Smutku. Kilka lat później znajduje on przed domem pocztę, a wśród niej list... dziwny list, podpisany Tata. Nadawca listy zaprasza bohatera do chaty. Czego chce od Mack'a tajemniczy nadawca? Czy to spotkanie zmieni coś w jego życiu?

Sięgając po tę pozycję, spodziewałam się książki, która jasno będzie mówiła co jest dobre, a co nie, co wolno, a czego nie wolno. Nic bardziej mylnego. "Chata" to powieść, która ukazuje nam wartości jakimi człowiek powinien kierować się w życiu. Opowiada o spotkaniu z Bogiem, o tym jak ważna jest wiara, nadzieja i miłość, o tym jak tragedia potrafi odmienić czyjeś życie. Po lekturze tej książki, człowiek od raz inaczej spogląda na życie. Zmieniają się nasze wartości.

Z ciekawostek chciałabym zauważyć, że zarówno polskie wydanie tej książki jak i zagraniczne różni się bardzo niewiele. Nie spotkałam się jeszcze z taką sytuacją więc było to dla mnie drobnym zaskoczeniem.

Książkę polecam każdemu kto ma ochotę na przeczytanie powieści z morałem. Może ją nią sięgnąć zarówno osoba wierząca jak i niewierząca. Każdy na pewno spędzi przy niej przyjemne chwile, gdyż czyta się ją dość szybko.Ja ze swojej strony mogę dodać, że do książki na pewno jeszcze nie raz powrócę.

Tytuł: Chata
Autor: Paul Young
Wydawnictwo: Nowa Proza
Data premiery: 2011-03-25
Ilość stron: 288
Tłumaczenie: Anna Reszka

You Might Also Like

0 komentarze